Instagram

 

 

اینستاگرام را می توان اپلیکیشنی دانست که توانست دنیای عکاسی با موبایل را متحول کند. جادوی این برنامه در افکت های متعددش قرار دارد، افکت هایی که شما به راحتی می توانید آن ها را بر روی تصاویر خود اعمال کنید و حال و هوای عکس را به کلی تغییر دهید.

اینستاگرام در حال حاضر در دل خود ۲۰ افکت را جای داده است. هر کدام از این افکت ها تغییرات متفاوتی را بر روی عکس اعمال می کند، برای مثال یکی از آن ها کنتراست تصاویر را بسیار زیاد می کند و برخی دیگر عکس شما را شبیه به تصاویری قدیمی می نمایند. اینستاگرام همچنین به کاربر این امکان را می دهد تا فوکوس عکسش را تغییر دهد. با استفاده از این قابلیت تمام محیط عکس تار می شود و تنها سوژه ای که شما مشخص کرده اید، واضح باقی می ماند.

 

اما لذت اصلی اینستاگرام در اجتماعی بودن آن نفهته است. با این اپلیکیشن می توانید عکس های خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و تصاویر آن ها را مشاهده کنید و نظر خود را در رابطه آن ها بیان کنید. شما حتی می توانید تصاویری را به صورت خصوصی تنها برای یکی از دوستانتان ارسال کنید و در بخش نظرات با وی به صحبت مشغول می شوید.

اینستاگرام علاوه بر اپلیکیشن موبایل، از یک سرویس تحت وب نیز بهره می برد و کاربران می توانند کلیه پروفایل های خود را در سایت این مجموعه نیز مشاهده نما یند و در آنجا برای دوستانشان کامنت بگذارند و یا عکس های آن ها را لایک بزنند. با این وجود اینستاگرام به سیستم عکاسی موبایل وفادار مانده و قابلیت آپلود و ویرایش عکس ها را بر روی سایتش فراهم نکرده است.

مجموعه اینستاگرام فعالیت خود را از سال ۲۰۱۰ آغاز کرد و پس از جذب کاربران بسیار، در سال ۲۰۱۲ توسط فیسبوک با مبلغ ۱ میلیارد دلار خریده شد. در حال حاضر تخمین زده می شود که این سرویس بالغ بر ۱۵۰ میلیون کاربر فعال داشته باشد.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه